IT-Universitetet

 Hjem    Find Person  Sitemap  Webværktøjer  Internet     mit.ITU  readIT  English  

Home > SysAdm > Hjælp og vejledning > Vejledning til telefoner (for ansatte)




   

Telefoner

Vi anvender IP-baseret telefoni på IT-Universitetet i København. Dette er en helt ny teknologi, som på flere måder fungerer anderledes end den telefoni-løsning vi havde på Glentevej. Det er f.eks. nu muligt at indtale telefonbeskeder (voice mail) til hinanden. I afsnittene nedenfor finder du bl.a. information om de typer telefonapparater vi har i huset.

Du kan finde telefonnummer på alle medarbejdere i personfortegnelsen.

Tilslutning

En IP-telefon skal tilsluttes vores netværk på samme måde som din computer. Det er vigtigt, at du anvender det rigtige netstik i vægen (normalt det øverste). Hvis du er i tvivl, så spørg IT-afdelingen.

Standard telefon

Som standard anvender vi en Easy 4010 telefon. Det er en digital telefon, som benytter det almindelige data net (VoIP) til at transportere samtale trafikken internt i bygningen her. Telefoncentralen konverterer dette til almindelig telefontrafik når du ringer ud af bygningen. En kort introduktion til brugen af Easy 4010 findes her: Bemærk venligst at den brugerguide, som følger med telefonen, kan henvise til funktionaliteter/symboler, som ikke virker på dit apparat. Det skyldes, at vi får telefonerne leveret i en lidt anderledes opsætning.

Avanceret telefon

Et begrænset antal medarbejdere har en mere avanceret telefon kaldet Advanced 4035. Dette er også en IP-telefon.

En kort introduktion til bruget af Advanced 4035 findes her:

Telefonbesked (Voice mail)

Alle som har fået tildelt et personligt telefonnummer har som udgangspunkt også fået oprettet en voice mail konto. Det betyder, at dem der ringer til dig kan lægge en telefonbesked til dig.

En kort introduktion til brugen af denne service findes her:

Bemærk venligst, at du ikke kan ringe direkte til voice mailen og ligge en besked; voice mail skal være aktiveret på den telefon du ringer til.

Udvidede funktioner

Telefonerne har (uanset type) en række funktioner hvor du kan få adgang til de mere avancerede telefoni services. En kort liste af disse kan ses i dokumentet Kort Kodetabel: Dette giver navnet på funktionen og den tastesekvens der skal benyttes til at aktivere denne.

FAQ

  • Hvor får jeg hjælp?: Spørgsmål vedr. telefoni skal stiles til IT-afdelingen.
  • Kan jeg besvare min kollegas telefon?: Ja hvis I er i samme pickup gruppe - se mere her: Pickup groups.
  • Hvad med mobiltelefoner?: Det er muligt at tilkoble mobiltelefoner på vores nummerserie (7218 xxxx).
  • Hvilke telefonnummre har vi her på ITU?: Hovednummeret til ITU er 7218 5000. - Fax nummeret til ITU 7218 5001.
    Hvis du skal oplyse hvilket nummer man skal ringe til dig på her på her på ITU, så er nummeret 7218 ecterfulgt af dit 4-cifrede lokalnummer.
  • Hvilket nummer har voice mailen hvis jeg vil aflytte beskeder hjemme fra?: Du kan aflytte voice mailen ude fra ved at ringe til 72185002. Du vil her blive bedt om at indtaste dit lokal nummer og den kode du har valgt til voice mailen.
    Se endvidere voice mail for en kort introduktion i brugen af voice mail.
  • Hvordan ringer jeg til informationen (omstillingen)?: Du taster taster blot 9 for at komme i omstillingen; alternativt kan du også ringe lokal 5000.


Opdateret 04/01-2009
SysAdm